att tänka snart är det kanske dags

Hej och förlåt för seg uppdatering.
Vi har påbörjat sökande efter en ny lägenhet efter långa diskussioner om för och nackdelar till varför vi ska flytta till en annan lägenhet. Jag har hur som helst satt upp mig på 3 lägenheter som vi kanske får gå och kolla på, jag hoppas i allafall.

Här kommer lite av listan:

fördelar
bättre hjälp med saker som rör lägenheten
billigare hyra
närmare till folk vi känner nettans familj
närmare till billig godisaffär (som om det skulle vara viktigt?)
bättre ekonomiskt sett för oss när jag slutat skolan
kanske kakel i badrummet
fortfarande ett förråd

nackdelar
mindre lägenhet ganska så säkert
mindre inglasad balkong
måste kanske göra oss av med vissa möbler
långt ifrån mataffär som vi vanligvis handlar på
långt för nettan att komma till skolan
bussen är alltid proppfull!
elliey kanske rymmer tillbaks till den gamla (som om hon kan öppna ytterdörren?)
     
bye bye lägenheten?

åhnej nu är nackdelarna fler än fördelarna! Varför blir det alltid så. Jaja vi får väll kolla på några och se vad vi tycker.
Jag vill flytta för att, för att få en omstart plus att det blir bättre ekonomiskt är inte det själ nog.
Attans nu har jag gjort mig mer osäker en från början.
Men det skulle kännas bra om vi hittade en fin lägenhet vi tyckte om.

JAG HOPPAS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback