från att vara bara jag till att vara 'jag'

Sitter och är lite små irriterad på den här lägenheten,
Haha.
Det som stör mig mest är att det jämt blir så stökigt här, det vart det inte i den gamla lägenheten? Ja jag ska städa idag, åtminstonde plocka iordning och dammsuga av överallt. För som sagt det behövs.

Och förövrigt är jag lite lite besviken på mig själv just nu. Eller nej det är jag inte men lite tråkig har jag nog blivit på sistonde kan jag nog lov att medge. tråkigt men sant, men jag ska verkligen försöka ändra på det.
Som från och med idag :)

Jag ska först spendera tiden med något tråkigt först, att städa. Fast det gör jag ju för min, Nettan och Ellieypluttens skull.
Även för alla andra som hälsar på. För det är varken trevligt eller kul att komma hem till någon som har det smutsigt hemma. Lite stök känns bara helt vanligt,lite naturligt så att säga man behöver inte bli för extrem helt enkelt.

Sen ska jag spendera min tid tillsammans med kissekatten, känner att hon inte alls fått den uppvaktning hon fick när hon var en liten bebis katt. Haha känner mig som värsta mamman kanske, men det är ju sant.
Hon behöver få tid med både mig och nettan också varje dag, leka av sig och få prata av sig precis som vi människor behöver. Och hon är ju en helt underbar liten plutt som är mycket pratglad och go.
Och det är bara mitt och nettans fel att det blivit så fel på sistonde. Vi lägger inte tillräckligt mycket engeri på vårt lilla busfrö som vi borde och gjorde.
Men det ska jag försöka ändra på nu!

Sen när Nettan kommer hem hoppas jag hon blir lite smått överaskad och glad över att jag städat iordning om jag nu hinner klart med allt innan hon kommer hem
(vilket jag hoppas på)
och senare att vi kanske kan hitta på något trevligt vi också. För vi har kommit i kläm vi också på senaste tiden, vilket inte alltid är med avsikt från varken mitt eller hennes håll. Men ibland har man så mycket annat som rör sig i huvudet att man inte ser det man har mitt framför näsan.
Jag älskar henne mest av allt annat på denna jord, ja min familj också men på en helt annan nivå.
Kärleken som jag känner för nettan
kan inte ersätta kärleken jag känner för min familj och tvärtom.
Jag ser upp till Nettan som person för att hon är en stark individ. Och jag älskar hennes sätt att tänka och tycka!

Du är så otroligt underbar och snäll mot alla, och det avgudar jag dig för. Men det behövs ibland lite tid för just bara dig själv också tro mig. Så snälla ta tid till dig själv också ibland. Säg saker du vill göra som du skulle må bra av. Säg saker du vill göra, eller äta eller spendera tid på som du gillar eller tror att du skulle tycka vara kul.
Alla behöver få sin röst hörd och även få tillbringa sin tid med något man vill och tycker är kul att lägga sin tid på.

Nu ska jag skynda mig med städningen och sen ta hand om skrutten!
Sen kommer älskling hem :')
Lägger in tre bilder från i lördags då jag fotograferade rönnbär.
har inga andra vettiga bilder just nu. 



Kommentarer
ElinArmour säger:

Fina bilder =)

2009-11-12 | 15:41:03
Bloggadress: http://elinarmour.blogg.se/
Petra säger:

Läckra bilder...

Är det du som fotat?

2009-11-12 | 15:50:50
Bloggadress: http://inspirebypetra.blogg.se/
ElinArmour säger:

Varsågod =)

2009-11-12 | 16:36:41
Bloggadress: http://elinarmour.blogg.se/
- Alexandra! säger:

Jag vill också ha en hårboll att gosa med. :( Ta vara på den sötnosen du har! :D



Om jag förstog rätt så låter det som med mig och Alexander förut, vi sa knappt vad vi själva ville utan gjorde mest som vi gjorde utan att säga vad man själv vill. Nu har vi blivit mycket bättre på det, men det tog några år.

Hur länge har du och Nettan varit tillsammans nu?



sv: Tack så jättemycket! :D



Jo jag kan tänka mig det. Hon behöver nog så mycket hjälp hon kan få, så det är bra att hon stannar där.



Det blir en typisk Alexandra-helg för mig, mys med familjen framför tvn och film med godsaker! Du då, vad ska du göra? :)

2009-11-12 | 19:23:05
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
Nettan säger:

Du är söt älskling! du är verkligen en helt otrolig människa. och du anar inte vad glad jag blir när du städat varje gång jag kommer hem <3

Och jag fösöker ibland göra dig överraskad när det är jag som är hemma..

Vi får se till och få i ordning på allt nu <3



love you <3

2009-11-13 | 08:01:50
Bloggadress: http://nettangronfoss.blogg.se/
Petra säger:

Vänner är det bästa som finns

2009-11-13 | 09:47:29
Bloggadress: http://inspirebypetra.blogg.se/
- Alexandra! säger:

sv: Oh ja, dem är verkligen det. :)



Man kan ha såna perioder i ett förhållande, det har jag och Alexander också. Då får man se till att nej nu ska vi göra något! Komma ut och göra något man inte gör så ofta, eller inte gör alls. Gå på bio, ta en fika eller vad som helst.

Åh, härligt att ni varit tillsammans så länge! :)



Ja just ja, din praktik drar igång snart! Jo det kan vara lite läskigt. Jag kan bli så nervös för jag är så osäker att jag skulle kunna sjukanmäla mig för allt från praktiken. Nu är jag så säker så allt känns bra. Man behöver lite kontroll. ;)

2009-11-13 | 10:02:27
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
CAMIE säger:

SV: Tack för din jättefina kommentar^^, Den värmde! :)



Härligt bilder btw^^,

2009-11-13 | 14:08:50
Bloggadress: http://camillahart.blogg.se/
- Alexandra! säger:

sv: Det var riktigt gott! Om du nångång ätit romana soppa och vet hur det smakar så är det väldigt likt det, fast godare. ;)



Jag förstår precis hur du menar och då är det verkligen bra att ni hittar på något tillsammans som ni verkligen ger er in helhjärtat i det.



Vi har varit tillsammans i lite mer än 5 år. :)



Har hon fått minnesförlust eller något då? :O



Jag hoppas du får en härlig fredag du med!

2009-11-13 | 19:40:54
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
Petra säger:

Haft en bra dag?

2009-11-17 | 08:03:39
Bloggadress: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback