Nu har äntligen julen knackat på här hemma

Va inte på praktiken idag, kände mig varken på bra humör imorse när jag vaknade eller redigt frisk heller för den delen. Nåja sen satt jag mest framför tv.n tills älskling kom hem runt 12. Då vi började dona med julsakerna, Tyckte det var dags att plocka fram lite redan nu eftersom jag inte kommer vara hemma i helgen. Men julgranen får stanna kvar i förrådet ett tag till :p


precis plockat fram massa jul grejer men upptäckt att hälften av allt måste vi köpa!
Varken godis till adventsljusstaken eller ett ljus med alla decembers dagar i
 (som verkligen är ett måste)
mohahah, Så vi bestämde oss för att åka iväg och handla, och lämna allt halv färdigt.


När vi kommit hem, Skulle jag som sagt fotografera ALLT! :-)
Vi fick med oss både det ena och andra ska jag tala om, men ingenting som var onödigt! Inte från min sida åtminstonde ^^ En röd fin kasse som elliey genast skulle fram och nosa på.



två stycken kinderäggstomtar :'D Som vi tänkte äta till Andra Avenyn ikväll!
Ellieyplutt ska såklart vara med ;)


Sötälskling som packåsna, Med mycket utav det vi köpte
polkagrisar,ljus, kökshandduk, ljusstakar (behövde två nya då två andra var trasiga)
pepparkakor, massa godis! och mycket mer :)


Min och älsklings julkalendrar ^^






Så nu börjar det bli lite mer julaktigt här hemma :)
Vi är nöjda än så länge, Julgranen kommer upp lite senare.
Kan ta kort när allt kommer upp då istället.

Nej nu ska jag och Älsk bort till hennes föräldrar och kolla in vad jonna köpt på sig, den lilla fuskisen.
Imorgon blir det praktik för min del!

Hoppas alla där ute haft en KANON BRA dag!


Kommentarer
Petra säger:

Har läst alla böckerna.. Och böckerna förmeddlar mer känslor än vad filmerna gör.

2009-11-25 | 10:15:54
Bloggadress: http://inspirebypetra.blogg.se/
- Alexandra! säger:

Så mysigt med julpynt!



Elliey ser lite nyfiken ut. ;)



Oh, hur är de där Kinderäggtomtarna uppbyggda, om man säger så?



Älska chokladkalendrar! Jag vill också ha en lite annorlunda än en sån där vanlig med t.ex tomtar och barn på. Kanske Hello Kitty, eller Spiderman, eller annat. :D



Tusan alltså så mysigt det ser ut hemma hos er!



sv: Oj, ja det är ju väldigt sent! Du kan inte kolla om du kan sluta tidigare, eller kanske bara helt enkelt vara ledig på fredag?



Idag är det lite plugg, sen bara ta det lugnt. Du då?



Ha en bra dag du med!

2009-11-25 | 14:41:38
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
jonna säger:

waow va fint ni har det nu ! :O jag vil me ha det så.. hihi hoppas jag snart kan komma och hälsa på.. jag tänkte höra om ni ville följa med mig och kolla på skor sen.. asså på lidl ?

2009-11-25 | 15:30:10
Bloggadress: http://domii.blogg.se/
- Alexandra! säger:

sv: Julbak låter inte så dåligt. :D



Så det vara alltså bara en tomte med tjock underdel där Kinderägget låg? Trodde det var mer. :O Kinder Maxi får man mycket mer choklad av, men Kinderäggen är roligare. ;)



Jag hoppas du får en bra dag du med!

2009-11-26 | 15:12:12
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
jonna säger:

hej sofie hur är det i hultsfred ? ^^ hoppas det är bra ^^ jag ville bara hälsa eller vad man säger ?? O.O en bra första advènt ? :) hälsa alla nu !

2009-11-29 | 13:25:13
Bloggadress: http://domii.blogg.se/
felicia:) säger:

Både du och din blogg var jätte fin, avgudar dina ögon :)) allt bra med dig ikväll?

2009-11-29 | 17:07:23
Bloggadress: http://felicehomuth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback