från tomhänt till att ha hela världen i sin hand

                             
Ja nu är jag hemkommen från ännu en dag på Bona folkhögskola, Riktigt härlig och framför allt lärorik skola. Allt är spännande nytt och framför allt helt olikt alla vanliga skolor, såsom grundskolan och även gymnasiet. Tyckte att man ändå hade rätt fria händer på mitt gymnasium. Men en högskola, herregud vilka möjligheter. Och så stor frihet som person.

Här är det jag själv som ska hålla koll, städa iordning, vet ut och in. Jag lär mig sakta men säkert ska jag säga er, jag försöker allt jag är kapabel till att lära mig om det 'verkliga' livet, jag gör allt i min makt för att passa in, fast passa in som mig själv

Jag gillar förändringar, men det är också samtidigt otroligt jobbigt. Att ta in nytt att vara den som kanske vet minst, eller åtminstone en av de få som kan minst. Det är förändringar hela tiden och jag försöker, men kan bara ta saker i min egna takt..
                                

Jag hoppas på att bli en så bra journalist som möjligt, flexibel lyhörd, mångsidig och en person som folk lätt kan prata med och samtidigt förstå. Jag vill vara enkel men samtidigt skit duktig på det jag gör. Det är helt enkelt vad jag ska sträva för dessa två år, För jag vill bli det här! Jag vill och kan!!
Nu ska jag packa färdigt det sista, gå och handla lite till resan och sedan blir det nog snart att åka iväg. Kommer spendera kvällen tillsammans med familjen och morgondagen kommer gå åt till marknaden. Söndag blir det fira mamma och sedan åka hem med ett stopp i Linköping.

                                           Ha en kanon bra helg!

 

 


             

 


Kommentarer
- Alexandra! säger:

Den där friheten du skriver om (som jag tänker mig den) är precis vad jag skulle behövt i gymnasiet. Jag hade dött för att få läsa i stort sätt hela gymnasiet på distans.



Jag håller tummarna för dig och din journalistdröm!

2010-08-29 | 17:28:55
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback