Jultema i bloggen idag

Godmorgon alla vakna och glada!
Snart är det 1 december och allt vad det bär med sig, såsom julkalendrar julgodis, julhandling och massor av snö. Jag älskar allt som har med julen att göra. Och jag ser dessutom fram emot årets julkalender.
(Ja ibland får man faktiskt fortsätta vara barn.)
                 
Julkalendern heter detta år Hotell Gyllene Knorren.
Som handlar om familjen Rantanen som köper ett hotell mitt ute på landet, fulla med drömmar kommer dom till deras nya hus. Dock har säljarna utav hotellet inte riktigt varit helt ärliga när pappa Roger köpte hotellet. Dom har nämligen glömt berätta om den nya vägen, som inte passerar hotellet. Samt att hotellägaren har ett nytt hotell som tar familjen Rantanens gäster. Men dom ger inte upp. Julkalendern bygger på på Måns Gahrtons och Johan Unenges böcker.

                  
Följ deras äventyr varje dag, med start den 1 december kl 7.15 samt kl 18.45 både i SVT1 och SVT barnkanalen. Det kommer även finnas uppe på SVT play!
Källa: SVT.

Kommer du ge julkalendern en chans i år?

Kommentarer
nettan säger:

Det kommer jag defenitivt ;D

2010-11-12 | 16:12:07
Bloggadress: http://nettangronfoss.blogg.se/
♫♪ Sandra T säger:

julkalendrarna nuförtiden brukar suga, men den där verkar rätt mysig ^^

2010-11-12 | 17:40:32
Bloggadress: http://sandramusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback