nu kan det vara försent

Idag var som sagt hela klassen på tingsrätten i Linköping, där vi var med på två fall där båda blev dömda den ena för bedrägeri och den andra för misshandel. Det var riktigt lärorikt att sitta med på båda domstolsbesluten, då jag inte alls varit i rätten innan så det var liksom första gången upplevelse.

Haha när vi fick vänta utanför i den andra dommen, så kom en ung kille i 25-års åldern fram till mig (han var på den dömdes sida) och sa
- pluggar ni?, killen
- va? ja vi pluggar? , Sofie
- ehm vem håller du på då? vem tror du på?, killen
- jag tycker alla tre har olika versioner så jag tycker det är lite suddigt just nu, sofie
- okej, vet du hur man ser  om en person ljuger?, killen
- nej, eller ja vissa ser man det väl på direkt. Men inte vissa?, sofie
- man ser det på ansiktet, en människa som ljuger har fingrarna i ansiktet hela tiden, vrider på sig o kan inte sitta still, killen.
- jaha okej, ja då vet jag ju det *sarkastisk*, sofie
- ja ser du inte hur hon ljuger, hon är falsk. Hon kommer inte vinna., det måste du lära dig om du ska bli journalist!, killen.
- ehm ja eller hur...

Han var nog den konstigaste människa jag någonsin träffat, samt att han var ju på den dömdes sida o ville väll tro att det gick bättre för honom i rättssalen en för den som blivit usatt för misshandeln. Tyckte han var lite läskig och som tur var så blev han dömd för det han hade gjort. Så tji fick du!

Ja annars så har hela dagen gått åt till plugg, plugg o åter plugg.
Jag har deadline på 3 artiklar tills imorgon, jag är färdig med två utav dem.
Men jag har en liten paus för att orka med allting, tänkte även hinna med att städa iordning lite här hemma innan det blir kväll. Ja annars är inte så mycket mer inplanerat än så länge.

Ha en bra onsdagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback