Kom kom lite närme, kom och sprid lite värme och ljus

Imorgon är det första advent, kul enligt mig.
Mysigt att vi börjar närma oss julafton, det tråkiga är dock vädret.
Vart fan är all snö?. men jag läste någonstans att den kommer på lördag.
Det hoppas jag och jag vill såklart tro det.

Känner mig lite vissen samtidigt som jag är glad över den här årstiden.
Jag är glad att jag har någonstans att fira jul och jag är glad över att folk bryr sig om varandra på julen.
Men jag känner lite.. alla andra dagar då?
Ska man bara skämma bort den man älskar/tycker om på julafton och födelsedagar.
Ska man inte alltid bry sig om människorna som faktiskt betyder något.
Visa det lite oftare? inte bara med prylar utan jag menar med ord och att bara finnas där.
Bara vara tillsammans och visa att man finns på riktigt.

Känner att jag kanske inte har en speciell person som alltid finns där, men vem vet.
Det kanske ingen har.
Men jag saknar det. Jag saknar att ha en person som verkligen bryr sig alla dagar om året.
Bryr sig, lyssnar och finns där, så som jag hade funnits där, brytt mig och lyssnat på den personen.

Jaja, jag är glad över vad jag har.
Men om man får önska sig något såhär inför jul.
Hade det varit en person som varit den där speciella människan.

Men kanske att jag finner den jag med ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback