självkänslan är viktigast

Har fastnat så för självkänslan på de sista tre dagarna.
Att verkligen inse att man borde älska sig själv för den man är.
och att alla är vackra på sitt sätt.

Men inget ska gå till överdrift!
Vilket det idag har gjort.

Som hon i videon säger att vara smal löser inga problem.
Endel människor kan faktiskt inte välja sin kroppsbyggnad men samtidigt finns det de som har valet fritt.
Och väljer då att se ut som vandrande skelett.

Endel gör helt sjuka saker för att följa dagens skönhetsideal.
Vi lever i en riktigt felvriden värld och jag hoppas bara fler kan älska sig själva för hur de ser ut och hur dom är.
Inte leva på barnmatsdiet eller luft, för det skadar kroppen och psyket.

Va nöjd för vad du har, jämnför dig aldrig med någon annan.
Lättare sagt en svårt vissa gånger, men hitta dina finaste saker på din kropp och var riktigt nöjd med hela dig själv. För det du har och hur du ser ut är garanterat ingen annan som har.
Du är unik!

Att motionera och äta rätt för att behålla en normal vikt är inget fel.
Men att motionera för att nå undervikt det är fel.
äta bantningspiller eller skita i alla dagens viktiga måltider sånt är fel.
det är så fel det bara kan bli.

jag önskar verkligen endel föstår hur pass mycket man kan påverka andra människor.
och jag önskar av hela mitt hjärta att fler människor orkade vara sig själva.

Just du är vacker som du är!
glöm aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback