nu får vi börja leta bil

 
Jaha så är jag ledig ett par timmar innan jag ska iväg och jobba andra passet för idag.
Igår gick bilen sönder, så nu står vi utan bil i vårat hushåll. Känns sådär faktiskt.  Blir dyrare att laga bilen än att köpa ny. Så förhoppningsvis hittar vi en bil redan nu under eftermiddagen som vi åker och "köper" direkt.
 
För vi är ganska så beroende av just bil nu förtiden. Tyvärr måste jag nog få säga. Hade lätt skippat bil om jag kunnat. Men den är ganska så behändlig när vi har Charlie-busan. Och nu kollar vi faktiskt på en ganska mycket större bil än den vi hade innan. Så nu blir väl min pappa glad! ;) Som ni alla tjatat om att vi borde skaffa större bil. Ja nu har vi ju inte direkt fått något annat val. Haha!
 
Så just nu går blocket och andra liknande sidor varma här hemma. Får se om vi har turen på vår sida idag då! Om vi faktiskt hittar en bil. Det vore ganska så bra. Så jag håller mina tummar hårt. Tur i oturen kan vi nog också säga att vi hade. Att bilen faktiskt gick sönder igår och inte i förrgår. Då vi var i Norrköping och strosade runt. Nu var vi ju i alla fall kvar i Motala när den dog och inte gick att starta igen. 
 
Men nog om allt bil-prat just nu. Om bara 4 dagar är Charlie 7 månader gammal (tiden går riktigt fort). 
Vi hinner nog bara blinka och hon fyller ett år.  Charlie har blivit lite sjuk igen, hostig och snuvig. Så hon sover inte jätte bra om nätterna för tillfället. Så vi hoppas hon blir frisk snart igen. Men annars är hon en pigg och glad liten tjej. 
 
Ja annars har jag inte mycket annat på hjärtat förtillfället. Så ni alla där ute får ha det så bra.
Så uppdaterar jag väl snart igen 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback