såhär blev boken till

Har fått en förfrågan om jag inte kunde berätta lite mer om hur jag gjorde boken som jag skrev om här och självklart kan jag göra det.

Mitt projektarbete, Bakom Fasaden!
Bokförlag?: Ja nu valde jag inte direkt något bokförlag utan jag valde en fotosida då jag hade minst en bild på varje uppslag i boken och ville därför få så bra kvalite på bilderna som möjligt och då valde jag att göra min bok hos fujidirekt där det just är fotoböcker man kan använda sig utav. Och jag kan bara säga att jag älskar hur boken blev det är otroligt starka sidor utav fotopapper i hela boken.

Hur boken blev till?: Använde mig ju utav fuji's hemsida där det var väldigt enkelt konstruerat hur man skulle gå till väga för att göra boken, och det fanns hur mycket som helst att ändra och välja. Man fick ju först och främst välja hur många sidor och vad för bok man ville ha. Jag valde Fotobok briljant - Hårt omslag
med 24 sidor. Man fick välja och ändra färger mallar bakgrundsbilder, hur man ville att fotografierna skulle sitta hur texten skulle vara utformad. Ja man fick verkligen välja på hur mycket som helst.

Utställning från början!
Till en början var det meningen att jag skulle göra en utställning men det blev ändrade planer tillslut och jag bestämde mig senare för att göra en bok utav mitt material. Och jag är minst lika nöjd med boken, visst det hade varit roligt att ställa ut mina bilder. Men boken kommer jag ju alltid kunna ha kvar. Så jag kände att det var lika bra att det blev en bok som vart slutprodukten.

Varför just en bok?: Jag bestämde mig tidigt för att fotografera men kände att jag även ville skriva text. Så jag slog ihop dom båda grejerna och fotograferade bilder med tillhörande texter. Vilket jag känner nu i efterhand var en jätte bra ide för mig själv. Jag har växt som person medans jag gjort den här uppgiften och jag är väldigt stolt över min slutprodukt.
Mitt arbete som jag jobbat med under de här månaderna har handlat om känslor. Jag har utgått från mig själv i många sammanhang men även bara skrivit allmänt om olika känslor som finns. Och som faktiskt många bär runt på och tyckte att en bok som slutprodukt var det bästa att visa upp texten och bilden i.


Hoppas jag svarade på de frågor du ville veta och här nedan kommer lite bilder på processen och samt hur boken blev. Både lite bilder och lite text.

           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
            
            

Ta vara på era liv och låt ingen annan hindra er från att göra det du älskar och det du mår bra utav, alla är precis lika mycket värda. Och alla förtjänar kärlek ♥


Kommentarer
IDA säger:

Tack så hemskt mycket för att du delade med dig av boken!

Så roligt att se :) Verkar ha varit ett roligt projektarbete! :)

2010-04-29 | 13:37:53
Bloggadress: http://idawa.blogg.se/
Anonym säger:

jätte fint verkligen

2010-04-29 | 15:23:05
- Alexandra! säger:

Du har gjort en grymt bra jobb måste jag säga, jag beundrar dig som gjort ett så komplicerat jobb, så otroligt mycket och fått en fantastiskt resultat!



sv: Tack, det hade jag! :D

2010-04-29 | 18:06:04
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/
Therese säger:

Jag vill också göra en bok, men jag vet inte vad jag ska fylla den med. Ha en fin helg!

2010-04-30 | 13:35:48
Bloggadress: http://hobbydesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback