Studenten 1

Tänkte ta studenten i tre inlägg!
- skolan
- firandet hos pappa och lotta
- firandet i stugan med mamma

Så jag börjar med skolan!
   
Under morgonen gjorde jag mig iordning och styrde, därefter gick vi till nettans mamma och pappa då hennes pappa var snäll och körde oss in till Mjölby, för även Jonna och Älsk följde med då dom skulle gå lite i stan under dagen och därefter vara med på mitt utspring.

           
Ja så nästan direkt när jag kom till skolan var det frukost som gällde, vi satt även då och började skriva lite i varandras mössor. Vid klockan 9.00 var det fotografering en sista gång. Och därefter begav vi oss allihopa upp till skolbacken där vi hade champangefrukost - utan champange dårå. Så vi satt mest bara och snackade och hade det trevligt.

           
Därefter kom våra lärare Eida och Camilla och vi gick i samlad trupp ner till kyrkan där det hölls tal och även musikeleverna spelade och sjöng för oss. Det vart rätt mycket tal så tillslut fick vi studenter klapp-anfall. Det tyckte vi va roligt och talaren tog det förvånansvärt bra. Haha, därefter delades lite stipendium ut och vi fick äntligen gå ut från den trånga och varma kyrkan.
           
Väl ute från kyrkan blev det att samla ihop klassen och vi gick i en parad runt stan och ut till skolan med musikkåren i ledning. Alla studenter från kungshögaskolan och dackeskolan. Det var varmt under hela dagen och jag är otroligt glad över att det var så fint väder som det faktiskt var, helt underbart!

Sen när vi kom fram till skolan blev det sista lunchen i skolmatsalen, dock denna gång var det lyx-lunch. Med kyckling färskpotatis och sås, till efterätt vart det någon sorbe med jordgubb. Där inne hölls det också en massa tal och det gräts enhel del från vissa lärare samt elever. Och även stipendium delades ut. 

Sen gick vi och hade våran sista mentorstid föralltid, lite sorjligt endå. Där fick vi betyg och även glass om vi ville ha, jag var på tok för mätt så jag satt och drack vatten. Sen vart det bara en väntan... 

          
         
Väntan på att springa ut och så äntligen fick vi helt plötsigt bara springa ut och komma ut i rampljuset och sen sprang jag iväg till min familj som välkommnade mig med öppna armat, Så himla söta allihopa.
          
         
         
  Fick massor med saker kring halsen det fotograferades och det var glada hälsningar och massa prat, därefter gick vi iväg till parkeringen där alla stora flak och traktorer stod parkerade. 
        
        
        
        
        
         Jag sa hej då och vinkade av min familj och sedan for vi iväg med all världens fart på flaket, haha det var roligt och underhållande att stå där och skrika med all sin kraft '' För vi har tagit stuudeeenteeeen fy faaaan va vi är braaaaa, fy fan va vi är bra, fy fan va vi är bra'' och vi hade även kungshöga skylten vilket är högsta status för alla studenter på hela skolan, så vi hade inte bara all världens makt vi var kungar också!
                        
Sen sa vi hej då och alla i klassen delade på oss. Jag satte mig i mammas bil och vi körde till motala. För att hämta packningen, lämna jonna och säga hej då till Ellieyplutt <3 Sen rullade vi vidare till HULTSFRED!

Kommentarer
Emelie's WickedTime säger:

Grattis till sutdenten!:)

2010-06-06 | 17:59:28
Bloggadress: http://wickedtime.blogg.se/
- Alexandra! säger:

Jag kör också utan champagne på champagnefrukosten. Vi får faktiskt ha med det sa vår rektor men bara om vädret tillåter så vi kan sitta i en park för det är alkoholförbud i skolan så klart. Han sa att dem "inte kommer se" att eleverna dricker under frukosten. :P



Skönt att ni fick så himla härligt väder! Vi kanske råkar ut för regn. =/



Oj oj oj, vilken grym mat ni fick till lunch!



Vilken dag, Sofie! GRATTIS igen till studenten! :D Fin som attans var du också. :D

2010-06-06 | 18:50:35
Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback