Värt att tänka på

Hundens 11 budord

 jag har världens mysigaste John-john ♥
Du är mer än bara en hund, du är en familjemedlem

- Mitt liv varar bara i cirka 15 år. Skild från dig betyder sorg för mig, tänk på det när du skaffar mig.
- Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.
- Gör mig tillitsfull ty du är mitt hela liv.
- Var inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff.
- Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen, jag har bara dig.
- Tala till mig även om jag inte förstår dina ord - din stämma översätter allt.
- Vet du att jag aldrig glömmer hur man är mot mig.
- Om du slår mig tänk då på att mina tänder med lätthet kan krossa din hand, men jag använder inte min makt.
- När du blir irriterad på mig för du själv har brått, så tänk på att jag kanske har ont i magen, kanske låg för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt.
- Ge dig tid med mig när jag blir gammal ty även du blir gammal en dag.
- Var hos mig när jag har det svårt ty allt blir lättare för mig om jag har dig.

Bara en hund
  • Ge din hund ett slag – och den ger dig sin förlåtelse.
  • Ge din hund dina hårda ord – och den ger dig sin underkastelse.
  • Ge din hund av din irritation – och den utplånar sig för dig.
  • Ge din hund dina krav – och den ger dig sin lydnad.
  • Ge din hund lite av din oro – och du får oändlig tröst.
  • Ge din hund dina tårar – och den ger dig balsam med sin tunga.
  • Ge din hund lite av din ensamhet – och den ger dig sin trygghet.
  • Ge din hund lite uppmärksamhet – och den ger dig all sin välvillighet.
  • Ge din hund ett vänligt ord – och den ger dig all sin kärlek.
  • Ge din hund lite av din glädje – och den ger dig hundrafalt tillbaka.
  • Ge din hund lite av din kärlek – och den ger dig hela sin själ.

                
                

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback