nu händer det igen

Just nu är det lunchrast på skolan som gäller.
Många i klassen, eller ja alla är väl rätt så besvikna nu såhär i efterhand till valet som var. Alla följde valvakan och ordet 'ledsen' är nog det mest korrekta ordet över hela valet. Men jag hoppas jag har riktigt hemska fördomar och att det faktiskt kan bli över mina förväntingar - bra med andra ord. Under dessa nästkommande år med Alliansen som huvudtag.

Ja sedan hade ju vi i klassen ett eget litet 'val' här på skolan och vi öppnade upp rösterna tidigt idag. Vi la fram rösterna i fredags och vi röstade fram de rödgröna.. ja om vi endå röstade för hela Sverige tror jag alla satt och funderade kring imorse...

Sen att SD kom in i riksdagen, det kan vi säga vad vi vill om. Det är endå vi som röstat fram det så. Kanske inte just personligen jag eller du, men vi i Sverige. Nu hoppas jag bara att vi i Sverige inser allvaret i det hela!

Imorgon eller idag blir det att ringa en politiker här i kommunen och intervjua lite om valet såhär i efterhand. En riktigt intressant sak att få i uppgift tycker jag personligen. Och det är bara genom övning man lär sig, så det är på tiden vi får börja 'öva' att intervjua personer. Och det ska bli riktigt spännande att se hur det kommer gå för mig att skriva ihop artikeln efteråt. Men jag kan säga att jag är jävligt nervös..
                                               
Nej nu är snart rasten slut och vi ska bli indelade till vilket parti vi ska intervjua sedan är det nog snart slut för dagen, ja tills klockan blir halv sex. Då har vi fotolektion här på skolan igen.

Ha en bra start på nya veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback