- dag 11 -

Mitt första julminne

Oj mitt första, jag kommer inte ihåg så många barndoms jular faktiskt, inte någon specifik sådär.
Men jag kan berätta allt jag kommer ihåg från olika delar av mitt liv. (julminnen nu såklart)

Jag och min syster sov alltid över hos varandra kvällen innan, antingen i hennes rum eller i mitt. Och vi båda hade varsin apa, så dagen innan eller om det var på julaftonsmorgonen tvättade vi deras haklappar och manglade dom rena och fina. Dom var med och jag tror bestämt att vi till och med slog in paketer åt våra gosedjur.


exakt en såndär apa hade vi, fast han hade enbart en haklapp på sig!

Ja annars var väl våran jul som alla andras, man åt god mat samlade hela släkten i någons hus och åt öppnade paketer och pratade skit. Kommer ihåg två jular som mest, en när vi var hos kusinerna och dom bodde typ ute på landet och vi gick ut med tomtegröt till stallet så tomten skulle få äta lite. Jag kommer även ihåg en gång då hela våran släkt både på pappas och mammas sida var samlade..

Ja nu förtiden är väl inte julen riktigt samma grej som när man var liten tyvärr. Men hey jag klagar inte för jag älskar julen och allt var den innebär ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback