bärnstenshalsband

                         
Ja nu har jag äntligen varit lite pysslig av mig. Har haft bärnstenen hemma ett bra tag och jag skulle väl egentligen leta efter småplaströr så att halsbanden håller sig lite bättre, men har inte hittat där jag letat och slutligen gett upp. Jag skulle nämligen göra ett sånt halsband åt mammas hund Max och fick även göra ett halsband till John-john och Nomy.

Ja vad ska nu dessa bärnstenshalsband vara bra för tänker kanske ni?
Det är istället för fästninghalsband, eller andra fästningmedel till hundar. (som ofta är farliga och innehåller mängder med olika gifter) Bärnsten blir nämligen negativt elektrostatisk laddad då den gnids mot vissa material, t.ex.hundpäls. Den lilla spänning som uppstår gillar helt enkelt inte fästingen sägs det.

Det som är positivt med bärnstenshalsbandet är väl isåfall.
-Inga farliga ämnen, eller gifter.
-Behöver aldrig köpa något nytt. Inga bäst före datum här inte.

Och jag vill allt annat än att ha fästingar på min lille skit och jag vill även försöka hålla mig borta från farliga kemikalier på min hund. Så bärnsten var ett enkelt val, men om det funkar återstår ju såklart att se.
För jag har aldrig tidigare testat detta.
Jaja, nu har jag babblat färdigt!

Kommentarer
Ida Tallhed - [ B L O G G D E S I G N ] säger:

åååh så fint :D sånt vill jag med ha! vart köper man indigridjenserna för det? :P eller saker för de kanske man ska säga? =)

2011-05-11 | 18:05:06
Bloggadress: http://idatallhed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback