johnjohn är vädur

Kom över en sida där det fanns hundhoroskop att läsa.
det här är johnjohns och jag måste faktiskt få säga att mycket av det stämmer.
För dig som också vill läsa din hunds horoskop kolla
här

VÄDUREN ca 20/3 - 19/4

Ungefär så här är jag.
Jag tycker om att resa och jag njuter av att få bli föremål för ditt ompysslande, av alla de slag. En egen kupé är något jag njuter av, en mjuk och trygg plats så att jag slipper fara omkring som en boll ifall du bromsar upp min resa för snabbt.

Jag är egentligen en mycket pålitlig och stabil vovve och trots alla lockelser runt omkring mig så håller jag mig gärna till min vovvepartner. Redan som liten så visar jag dig en hel del av min charm och jag har stort överseende med en matte/husse som tjatar för mycket på mig. När jag blir vuxen så vet jag att jag kommer att hålla en för mig mera värdig hållning.

Jag kommer inte att lägga mig i allt som händer i min bostad, men jag vill inte att du ska ta mina ben/strumpor/leksaker, dom är mina. Du har dina stolar och domäner, jag har min korg och mina domäner. Fast ibland har jag rätt att ligga även i din säng för jag är det käraste du har och så ska det vara.

Jag tycker om att vara ensam, då samlar jag mina tankar, detta till trots så är jag mycket för att umgås med mina vänner, såväl fyr- som tvåbenta. Fast du tycker kanske inte alltid om att jag gärna vill ta med mig hem de nya vovvekontakter som jag knyter. Fast det gör för all del inget för jag vill gärna vara ensam om dig, så okej då.

Ibland är jag kanske inte din allra bästa vän då jag har lätt för att tjura ensam och ibland så skäller jag obefogat till din stora förtretlighet. Men du får stå ut med mig – jag får ju lita till dig och dina kommandon.

Inom lydnadssport skulle jag kunna nå framgång, för jag är mycket vetgirig och vill gärna lära mig något nytt. Kanske är det dock så att jag har svårt för att stå still och kanske är det inte alltid som jag får den vinnande rosetten. I alla fall om det just då är en skönhetsutställning som jag visar upp mig på. Men jag vill vara etta och den bästa i min klass. Om någon annan skulle placera sig före mig så måste det ha blivit ett fel av domaren för jag är bäst, så det så.

Jag är mycket bra på att leda de mina, jag hittar lätt det du vill ha. Har du kommit bort så följ mig jag är oslagbar på att leda dig rätt – du klarar dig inte utan mig. Du får gärna berömma mig och jag måste säga att jag njuter när man vill fotografera och klappa mig. Du behöver inte alltid ge mig en godsak, men jag är värd det.

Jag är en mycket klok och listig hund och jag lurar dig lätt om jag är på det humöret. Visst är jag en egoist och vill ha allt som jag själv önskar ha det. Jag delar inte gärna med mig ur min matskål och i så fall, om jag gör det, så är det rester som du får av mig.

Min hälsa är god och du hör mig sällan klaga. Det mest känsliga jag har är min hud och min päls, så hjälp mig att vårda den så blir jag både glad och vacker.

Mina allra bästa sidor.
Jag är mycket snabb och älskar frihet. Jag är generös och ställer alltid upp för dig. Jag är noggrann och det som ska genomföras det klarar jag mycket snabbt då jag är mycket direkt och har en snabb uppfattningsförmåga. Kalla mig gärna för modig för det är jag och jag är en given ledare.

Den som jag har bestämt ska få bli min matte/husse för livet den älskar jag. Du har ingen bättre vän än mig, tänk på det. Även om jag vet att du tycker att du är smartare, så okej då, tyck det, men jag vet att jag är bäst. Glöm inte bort att jag är en stjärna där jag visar upp mig och jag är ansedd för att ha underbart härliga sidor i min karaktär. Tack vare mig så kan du knyta nya och intressanta kontakter, så älska mig och bara mig.

Så här trivs jag med mina vovvekompisar.
Viftar på svansen gör jag gärna för vovvar födda i Tvillingarna – Lejonet – Skytten.
Gläfser positivt gör jag på vovvar födda i Jungfrun – Vågen – Vattumannen.
Skäller en del gör jag på vovvar födda i Oxen – Väduren – Stenbocken.
Morrar gör jag på vovvar födda i Kräftan – Skorpionen – Fiskarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback