bara ett ord kan sätta eld på en skog

Ja, nyss inkommen från en kylig men solig promenad ute med vovvarna. Samtidigt som vi vinkade hej då till Nettan som skulle iväg och jobba lite. Nomy blir alltid lika ledsen den lilla sötisen.
Och ni ska inte tro att bilderna över visar hur det ser ut just nu, Nej då!
Båda springer runt, runt, runt i lägenheten och vecklar ihop varenda liten matta vi har i hela lägenheten. (Bilderna är från innan när Nettan var hemma.)
 
Innan Nettan kommer hem ska jag hunnit dammsuga lägenheten från alla kaksmulor från igår, när Nettans familj var över och vi hade lite inflyttningsfika! Var jätte mysigt och alltid lika kul när alla är samlade.
Dani var även hos oss från tidigt igår morse och följde med på ena äventyret efter det andra.
Jag ska även hinna med att gå en promenad med hundarna och laga maten. Det blir hemmagjorda hamburgare och pommes idag. Och så ska jag även försöka ringa Ämli och se om hon har tid att prata en stund :)
 
Ikväll ska jag ha ett möte med skolan, via chatten. Och därefter när vi äntligen vet vad det är vi ska göra så får vi stressa med den sista deluppgiften i A-delen. Sen när jag ska sova blir det läsning på en bok om kriser. Så att jag snart kan börja med min nya idividuella uppgift till detta temat. Haha, känns som läxor är lite av mitt liv.
Men jag vill det här så det känns bara kul att få lära sig det jag behöver.
Doch hade gärna uppgifterna fått vara uppbygga på lite lättare svenska så att vi alla faktiskt förstod vad det är man ska göra. Men men allt kan man inte få!
 
Nej nu ska jag ta en av dammsugarna o börja i något rum, samt damma av lite snabbt.
Hej så länge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback