Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Tiden går så himla fort hela tiden och jag känner nu mer eller mindre, när ska jag hinna med att studera? I helgen och förra veckan var det fullt upp med dopet. Sen i måndags åkte vi till syster och hälsade på svängstad (hette det så?) Kikade i hennes söta lilla etta med spiderman-tema och åt god tacos! Var sjukt länge sen vi åt det, så det var riktigt gott. Sedan åkte vi hem samma natt, för att sedan på tisdagen fira Jerry som fyllde år och sedan på kvällen jobbade jag. Blev erbjuden jobb både torsdagnatt och fredagnatt, vilket man inte tackar nej till såhär inför jultider och Ullaredstrippen. 
 
Så idag och på lördag är mina enda lediga dagar i princip den här veckan. Just nu tvättar vi, eller snarare älskling är gullig som tvättat hela morgonen. Jag funderar starkt på om jag ska dammsuga av lägenheten lite senare. För att väga upp Nettans tvätt. Sedan tror jag att vi kommer mysa ner oss i soffan och äntligen försöka varva ner från hela den här släkthelgen och all stress, för inte bara att det var dop i söndags och vi träffade en hel bunt med människor, nej vi hade ju hela Nettans släkt på besök sen i fredags här i Motala. Så även då var det fullrulle hela tiden. Plus att lillasyster sov över hos oss. Så nu är det verkligen tomt och tyst i alla vråer. 
 
Lite tråkigt men också skönt att på något sätt hitta tillbaks till vardagen. Om jag nu har en rutin på vardagen vill säga? Tror inte det. Men endå skönt att på något sett ha fått allt färdigt. Nu inväntar vi bara Ullaredsresan, julafton och julklappshandling. Och en massa jobb för min del till och från. Samt skolan, som borde prioriteras först av allt. Men just nu inte alls gör det. Men det ska nog gå bra. Får råplugga i nästa vecka och lite då jag hinner den här veckan. 
 
 
 
Ha en bra onsdag (lilllördag.) Nu ska vi väl snart krypa ner i soffan och bara vara.. 
 
( Saker att hinna med nu i veckan: fotografera Charlie i dopklänningen, skicka efter tackkort, städa, läxor, rensa charlies garderob, slå in julklappar, mysa med vovvarna och jobba bland annat.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback