förr fanns tiden men inga pengar, nu rullar pengar men tiden är knapp

 
 
 
En ledig dag idag, " eller ledig och ledig vet jag inte." Har städat lägenheten medan älsk var och gjorde ett prov. 
Jag har också hunnit med en uppgift i utbildningen. Nästa vecka är det prov som gäller för mig också, lite nervös men det ska förhoppningsvis gå bra. Har promenerat med hundarna och busat med Charlie en sväng också. 
 
Nu ska jag snart hoppa in i duschen, välbehövligt kan jag säga. Försöka färga mitt hår också för en gång skull. 
Ikväll blir det slappis-kväll med tacos och serier. Så får vi se vad resterande timmar av dagen går åt till. Tror dock inte det kommer att va så många timmar kvar när alla "måsten" har gjorts. 
 
I Maj ska jag iväg på kryssning med jobbet, lite konferens och utbildning på båt är alltid en upplevelse. 
Och innan den roligheten så ska jag, älsk och Charlie iväg till Ämli och fira henne. Ska bli sååå kul!! Längtar något enormt till den ledigheten. 
 
Men tills dess så är det jobba jobba jobba som gäller.
Nej nu kan jag inte sitta här längre har saker att göra och så lite tid.. 
 
Puss
 
 
(en rolig liten händelse som hände mig igår. Fick bensinstopp mitt ute på motorvägen påväg hem från jobbet igårkväll. förstod först inte vad som hände riktigt men sen kom jag ju på det. Så då dog bilen ganska så kvikt. Försökte styra in lite åt sidan men hann inte riktigt med, min första tanke va "sätt på varningsblinkersen" Sen gick jag ut för att hälla i bensin från dunken i bagagen. Rätt som det är när jag står där så kör en bil väldigt väldigt sakta och min tanke va bara åååååk. Haha! men såklart stannar den och ut kommer en tjej och frågar om hon kan hjälpa till, jag berättar som det var att jag precis fyller på bensin så det är lungt. Hon åker iväg och jag börjar skruva på tanklocksgrejen. Och rätt va det är så ser jag blåa lysen som blinkar bakom mig, jag vänder mig om och där kommer polisen, som också dom saktar in och stannar. Går ut och frågar vad som hänt och frågar om dom kan hjälpa mig. Jag får ytterligare en gång förklara som det var och säga att tack men nej tack.
Dom tyckte jag va duktig och sa hej då (trevliga som tusan.) Och därefter dog jag av pinsamhet i bilen den sista biten hem. Haha! Tur i oturen att vi hade bensin i dunken bara.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback