drömmar krossas så lätt

 
Jahapp har varit "arbetslös" i 3 dagar nu och det känns väl sisådär. Helt arbetslös är jag väl inte men  jag står just nu bara som timvikarie.Vi får se hur framtiden ser ut, jag hoppas att den blir bra men det vet man ju inte för ens den tiden är här.
 
I fredags gick jag till arbetsförmedlingen och skrev in mig och efteråt kändes det skönt men samtidigt jobbigt. För det var mycket information och tusen frågor efteråt. Så nu vet jag varken ut eller in angående A-kassan. Men förhoppningsvis löser sig även det.
 
Jag försöker främst ta en dag i taget. Och hoppas hårt på att vi får pengarna att rulla runt varje månad. Kanske inte något glassliv som tidigare men ändå så att alla räkningarna går att betala. Det löser sig förhoppningsvis?

Men nu ska jag inte deppa ner hela min blogg för det, jag är glad men stressad bara..
Har 3 jobbpass denna veckan uppbokade så förhoppningsvis rullar lite pengar in i alla fall.
I helgen ska vi definitivt inte deppa utan istället köpa julklappar och träffa halva delen av familjen, vilket känns riktigt skönt. Känns som det var tusen år sedan jag träffade lillasyster ♡
 
Dock ska jag jobba natt (vaken!) från torsdag kl: 20 till fredagmorgon. Så förhoppningsvis får jag sova lite under bilfärden. Annars lär jag väl aldrig orka med 2 dagar på Ullared.
 
Yes annars har vi under helgen som varit halloweeen pyntat lite i lägenheten och haft spelkvällar samt badat i Örebro äventyrsbad. Man får väl passa på medans man kan. 
 
Nej men nu blir det nog lite lung och ro efter ullaredstrippen tror jag, kommer väl jobba, jobba, jobba. På både gott och ont och försöka hinna med att leva också.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback