Älskade vår


 
 
Charmtrollet nummer ett, alla dagar i veckan <3 
 
Nu har jag inte skrivit på en himla massa dagar, säkert till och med veckor.  Det ber jag om ursäkt för. Ska bli bättre. Ska försöka hinna med. Men uppdaterar det mesta på instagram, där är jag rätt så flitig istället. 
 
Sen sist så har vi i alla fall hunnit fira påsk nere i Småland, firat kusin Dani och Charlie har fått en tidig födelsedagspresent - en cykel. 
Som hon gillar tok mycket just nu, ska cykla inomhus och idag va första turen ute, hon sitter mest just nu (når inte att trampa) men hon älskar det. Vill att man ska gå runt runt runt.. Bara ler och njuter!
 
Vi har även tagit bort nappen helt och hållet både på dag/kväll och natt. För att låta lilla C utveckla talet allt mer och mer. Det har gått förvånansvärt bra, hon va lite ledsen i början bara men nu funkar det bra. Och oj vad hon pratar på, om saker vi inte förstår än såklart. Men hon försöker och det tar sig för varje dag.. Hon är så söt! 
Och hon är så duktig på en massa saker att jag blir helt tokigt rörd i hjärtat varje dag. 
 
Längtar till sommaren som tusan just nu, säkert mest för att jag jobbar en hel del den här månaden. För att få livet att gå ihop. Charlies dagis kommer att vara stängt fyra veckor under sommaren och då hoppas jag på att få ledigt just dom veckorna, så att hon slipper vara på något annat dagis just bara för den perioden. Känns så onödigt för henne när hon inte är så stor. Så jag har i alla fall begärt semester v. 28-31. Så det återstår om jag får semester dom veckorna eller hur det blir, hoppas på svar ganska så snart. Men håller tummen. 
 
Isåfall blir det jag och Charlie som får spendera 4 veckor ihop, det längtar jag efter. Skulle vara så himla mysigt och skönt att komma undan lite från jobb ett tag. Nettan kommer istället jobba ganska mycket i sommar då hon fått ett sommarjobb och även kommer stå uppskriven på bemanningen. Men hoppas att vi får lite lediga stunder ihop alla tre också. 
 
Under sommaren ska jag försöka allt mer och mer att få Charlie blöjfri, självklart i hennes egna takt men ändå ta ett steg däråt. Hon har ju haft en period som hon gärna ville sitta på pottan/toaringen. Men det avtog sedan en ganska lång period tills för ett par dagar sedan. Då hon tagit upp det här med att hon vill sitta på toaringen igen. Så jag ska verkligen ge hundra procent till sommaren om jag blir ledig. Sommaren passar utmärkt då hon även kan gå blöjfri ute på ett helt annat sätt. Så vi ska försöka och se vart det tar oss. 
 
Planer framöver är att åka på kryssning tillsammans med min pappa, Lotta och Otto och mina underbara syskon, ska bli riktigt kul. Vår födelsedagspresent till älskade pappa!
 
Sen hoppas jag på att kunna åka på antingen något kosläpp/lammsläpp snart häromkring. Va så mysigt förra våren, så vill gärna att Charlie ska få uppleva det igen, nu när hon är ännu lite större än sist. 
 
Sen är det födelsedagar i mängder, som sagt vi har nog endast en månad på hela året som ingen fyller år i, det är februari. 
Så vi ska fira födelsedagar, umgås med familj och vänner så ofta vi bara kan. Och bara njuta och ta vara på tiden. 
 
I sommar skulle jag gärna: 
- åka till lillasyster Ämli och bara umgås. 
- åka till Astrid Lindgrens värld.
- kolla på Håkan Hellström. (Håller tummarna att han ska spela någonstans.) 
- spendera tid med familj och vänner så mycket som det bara går.
- hitta nya vänner att spendera tid med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback