Nattuggla

Slår ihjäl lite dötid på jobbet Ja dagarna rullar på och livet fortsätter i samma riktning. Denna veckan skulle jag varit ledig onsdag-torsdag, men jobbat resterande dagar. Men eftersom en kollega är sjuk blir det nog noll lediga dar. 
 
Har jag sagt hur mycket jag längtar till fyra veckors semester i sommar? Haha, men det är en bit kvar tills dess. 
I helgen som var åkte vi tur och retur till Skåne, för att hjälpa Nettans bror med ett bilköp, på hemvägen körde vi även förbi och hälsade på lillasyster 💕  hur mysigt som helst. Var tok för länge sen vi sågs. Jätte mysig lägenhet och Charliebus vägrade nästan att åka därifrån. Ville vara kvar hos moster Ämlii.  Får försöka komma och hälsa på nästa månad om pengarna tillåter det. 

Det känns att vi börjar få leva lite "fattigare" om man nu kan säga så, då vi lever på en lön så att säga. Men det går och vi får bara börja tänka lite mer ekonomiskt så går det ihop. Tråkigt att det blivit såhär men snart när Nettans skola är över. Så blir det förhoppningsvis bättre. 

Något annat roligt som händer är väl att Charlie allt mer och mer börjar försöka prata och härma ljud. Det är inte riktigt några riktiga ord än, men snart så kommer det säkert. Hon har ju varit väldigt tyst av sig innan men nu är det verkligen prat och småljud Mest hela tiden. Hon börjar också vilja gå på toaletten som vi vuxna gör, vet inte om hon också ser dom stora barnen på dagis gå på toaletten så det är något vi börjat med lite smått. ( började igår hos moster Jenny) hon vill nämligen inte längre använda pottan.  Det är jätte kul att följa hennes utveckling. Jag älskar hur hon allt mer och mer blir mys-gosig och vill kramas och pussas och leker med sina dockor. Mata och natta, pratar med både dockorna och gosedjuren. 
Längtar tills det blir mer riktiga ord, så vi kan samtala mer och mer. 

Det börjar bli väldigt hoppiga och röriga inlägg men jag försöker bara skriva ut allt som rör sig i hjärnan på mig. Mest bara för att få ut allt jag går och tänker på.

Nästa helg som kommer får vi även finbesök till Motala, pappa och Lotta kommer nämligen och hälsar på. Det ser vi fram emot! 


Ja nu säger väl jag godnatt till alla där ute, själv fortsätter mitt nattpass fram till klockan 8.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback