jag vet nog inte vad kärlek är

Jag ljuger inte när jag säger att du inte längre vet vem jag är.
Jag ljuger inte heller när jag säger att jag inte vet vem jag är.
Men vet du vem du är?

Allt är inte som i sagor, allt har inte lyckligt slut.
För slutet är så nära som att det bara står utanför dörren, vill du ha mig som jag är eller försöker du anpassa mig till dina mått och standard?

Allt är på någon annans villkor, allt är på ditt sätt.
Jag försöker, eller jag försökte.
Men insåg genast att det inte var någon ide, då det inte var mig du ville ha.

ni påstår att jag är trög ni påstår att jag är störd.
Jag tackar bugar och tar emot, fast innerst inne vet jag att jag inte är något utav vad ni säger.
Ändå tar själen åt sig av alla glopord, ja även från dig.

allt handlar inte om att älska, allt handlar om att få vara sig själv.
Och ska kärlek kännas såhär ruttet och jobbigt då tror jag inte att jag längre vill vara 'kär'
Jag var nog kär i vad kärlek stod för en gång, men nu tvekar jag.

jag tvekar inte på dig, utan på mig..

Kommentarer
nettan säger:

Jag ber dig aldrig om att vara den som passar mig.

Jag säger heller aldrig att jag är så mycket bättre.

det jag ber om är att få samma plats hos dig, som du har hos mig.

2011-01-08 | 01:55:20
Bloggadress: http://nettangronfoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback