julen närmar sig med rasande fart

 
 
 
Årets första snö som verkligen lägger sig på marken har kommit hit till lilla Motala.
Så himla glad, det blir en helt annan mysighetsfaktor direkt ute. Däremot var det mindre kul att skrapa och skotta fram bilden imorse. Eftersom jag var iväg och jobbade natt. Nu har vi däremot ställt in bilen i värmande garaget.
 
Var nyss ute på en promenad med hundarna i snön, haha! John-john älskar det verkligen, skuttar omkring och har sig. Nomy däremot ser ut som en liten mini snögubbe som vandrar omkring, hans päls drar åt sig all snö och det fastnar överallt på honom. Haha! Stackar sötisen. Men lite road är nog han också utav snön.
 
Nu har Nettan dragit iväg till praktiken, så vi får se vad vi hittar på här hemma under tiden. (är så himla tråkigt här hemma utan henne, och idag har jag redan duschat och dammsugat& diskat. Så vad ska jag göra nu liksom?) Vill gärna pröva att dra pulkan med Charlie ute, men väntar snällt tills både jag och Nettan är hemma. Då ska hon även få testa sin nya fina overall vi köpte på Gekås.  
 
Ikväll blir det nog soffmys och gå och lägga sig i skaplig tid eftersom Nettan praktiserar även imorgon.
På söndag ska jag iväg på jobb och sedan iväg på julbord med ena jobbet! 
Ska bli riktigt mysigt, mitt första julbord ever. Förutom på själva julafton med familjen, eller i skolbespisning.. 
 
Ha en bra fredag! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback