Peppar peppar...


Jaha både Nettan och Charlie ligger hemma och är sjuka, 
Charlie käkar både två olika hostmediciner och nu antibiotika i 7 dagar. Till råga på allt kom jag till jobbet nu ikväll och får reda på att dom här har magsjuka, japp riktigt kul eller inte. Fy fan om vi alla tre blir smittade igen. Jag orkar inte mer sjukdomar, på fullaste allvar. 
 
Så just nu försöker jag tänka på allt och tvätta händerna med tvål och vatten och därefter sprita mig. Haha påläst men känner mig ändå så ledsen, för jag vill inte ha någon mer kräksjuka där hemma. 
Och imorgon duscha, ha på mig handskar när jag kommer hem. Kasta in mina kläder i tvätten och sen duscha/skrubba av mig för att försöka sprida så lite smitta med mig hem som möjligt, jag hoppas innerligt att det hjälper och att jag hinner duscha innan Nettan måste fara iväg på praktiken. 
 
Så imorgon (idag) blir Charlie och jag ensamma hemma om Nettan inte blir dunder sjuk. Hon går ju en extra vecka på praktiken redan nu för att hon missat för mycket pga sjukdom innan. Så förhoppningsvis klarar hon av att gå klart torsdag-fredag så att det är över sen. Stackarn, jag hoppas du kryar på dig och att vi alla blir helt återställda snarast. 
 
Jösses va tiden bara springer förbi, snart påsk och snart är lilla plutten hela två år gammal. Kan knappt fatta det alltså. Vår stora lilla tjej! 
 
Nej nu ska jag försöka se lite på serier för att hålla mig vaken. Håll era tummar för att vi övervinner alla sjukdomar och slipper kräksjukan igen.. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback