2 månader idag


 
Som rubriken lyder så blir Kit 2 månader idag. Han föddes den 22 september. Det låter kanske klyschigt men tiden går verkligen i raketfart och samtidigt som jag inte hinner med så är tiden också långsam. Svårt att förklara men precis så känns det.
 
Jag är tacksam över att vi har två underbara ungar, men jag hade endå önskat att jag fick den här första tiden som egentid med lillebror. Men det är ju inte riktigt samma sak nu när man får barn nummer 2, fast 1 för mig.
Känner mig så otillräcklig för allihop, Charlie är som en fyraårig tjej är, bus och hyss om vart annat. Sprallig och vill gärna leka, hoppa och studsa överallt. Kit är i sina mysigaste månader där han helst bara vill ha närhet och mysa, vilket inte riktigt funkar ihop. Vi har två hundar som också har egna behov av närhet och promenader. Samtidigt som jag själv har behov och vissa saker som behöver göras, såsom äta och hygien. Tiden räcker inte riktigt till för allt som ska göras, så det finns ännu mindre tid till saker man "vill" göra. Och där i mellan slits hjärtat med psyket. 
 
Men det kommer väl så småningom en fungerande vardag för alltihop också. Det är just nu mest kaos. Men jag klarar det. Det gör jag alltid, men jag uppskattar inte riktigt tiden som man "borde" göra. 
 
Nu ska vi försöka oss på lite matlagning här i tvåbarns-kaoset.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback