partierna mot varandra

           


Oj hjälp säger jag bara. Har precis eller ja, nyligen kommit hem från skolan. 
Idag har vi haft en politisk debatt med alla ungdomsförbund här omkring Motala, intressant att se hur de unga verkligen brinner för just deras koncept.

Jag vart då ombedd att skriva om vänsterpartiet, ja inte nog bara det att politik inte är min främsta eller bästa sida. Jag fick även snubben som mest höll med alla andra, eller var riktigt kortfattad. Och nu till min uppgift har jag ett anteckningsblock fullt med konstiga krussiduller, ord, formuleringar, förkortningar och ja verkligen allt konstigt man kan tänka sig. Detta ska jag tillslut få ihop till ett referat, jajjamensan detta klarar Sofie. Men just nu, ser det inte så ljust ut.

Nu tänkte jag gå och börja med maten och efter det blir det att försöka få iordning på alla kommentarer och svar från dagens debatt. Ska även hinna med två eller tre ärenden. Får se hur det andra slutar så kanske det tredje hinns med helt enkelt. Men annars kommer nog dagen bestå av min debatt grej.

Ha en bra Onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback