besviken på kommunen, skaffa rastgårdar!

Ne usch och fy!
Nu är jag så arg man faktiskt kan bli på en kommun. arg eller mest besviken.
Man kan inte sätta en lag på att ha hundar kopplade i en hel kommun utan att ens ge något tillbaks.

JAG förstår att man ska ha hundar kopplade pga hundrädda människor och pga att hundar kan springa bort och att endel faktiskt är rent av farliga okopplade. MEN det finns faktiskt en del människor som har så pass "snälla" hundar att dom klarar av att vara lösa. Eller helt enkelt det finns endel som aldrig har sina hundar kopplade och som aldrig behövt vara det!

Ska dem plötsligt bli tvingade till det för att det blir lag på det?
Nej! Man kan inte alltid dra alla över en kant. jag förstår inte att folk inte har fattat det fast vi lever i 2011?

Och nu till varför jag tycker det ska vara OK att ha dem lösa.
För att det INTE finns en enda rastgård i hela Motala kommun.

Så vart ska hunden o hundägarna vara och kasta boll/ leka med andra hundar osv.
Om det varken är tillåtet att vara okopplad och det inte finns någon rastgård.
Och om man inte bor i ett hus med en stor jävla trädgård!


Ne usch detta är fy skam på Motala kommun, tänk efter lite innan ni kommer med jävligt dåliga lagar!



Kommentarer
Katja säger:

Blev det någon tatuering? :)

2011-04-04 | 18:27:20
Bloggadress: http://katjasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback