Flaskmatardagen, 28 november

Idag är det flaskmatardagen och jag kan helt ärligt inte vara nöjdare med mitt beslut såhär i efterhand. Att flaskmata vår son.

Som jag kämpade med amningen där första veckorna. Jag grät, skrek och hade verkligen inte en rolig första tid som mamma. Att det inte va super enkelt att bara amma det visste jag, men att han ville sitta fast 24/7 alltså på riktigt sitta fast alla dygnets timmar va inte alls vad jag hade förväntat mig, att det sedan både gjorde ont innan och under tiden han ammade gjorde att jag tillslut bara va ledsen. Han fick inte i sig tillräckligt och va hungrig konstant. 

Tillslut gav jag verkligen upp. Jag kände att det inte gav mig någonting alls och jag va så utmattad av att bara va som en vandrande matstation. Han va inte nöjd, jag va inte nöjd. 
Men nu får han i sig massor med mat, är mätt och nöjd. Jag är så mycket gladare och har inte längre ont utav att ge honom det han behöver som mest MAT! 

Så kort sagt, det bästa valet vi kunde ha gjort! 
Ser verkligen inte alls meningen med att "hålla ut" och det kommer bli bättre tillslut. Det vet man aldrig och varför plåga sig något så fruktansvärt att man knappt ser fram emot morgondagen? Nej idag hyllar jag alla andra mammor där ute som flaskmatar sina ungar 👍 alla har rätt till ett eget val helt enkelt! 

Och valet blev ännu bättre när vi övergick till Baby Brezza, finns ingen bättre uppfinning tror jag. Ersättning med bara ett knapptryck. Så smidig framför allt på nätterna och tar inte mer plats än en kaffekokare. 
(null)

(null)
Till och med storasyster kan vara delaktig ♡ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback